Veelgestelde vragen

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor alle maatwerkproducten. Druk- en printwerk kun je daarom niet terugsturen. Dat is gepersonaliseerd en niet weer opnieuw te gebruiken. 

Is de order niet geleverd zoals je verwacht had door bijvoorbeeld beschadiging, productiefouten of kleurafwijkingen? We horen graag waarom jij niet tevreden bent de order. Geef je klacht inclusief foto’s door via info@printfabrique.nl.

Niet-gepersonaliseerde producten kun je terugsturen. Denk bijvoorbeeld aan spinhaken, kliklijsten en stoepborden. Neem ook hiervoor contact op met ons.

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van reden de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product fysiek in bezit krijgt. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, moet je ons duidelijk aangeven dat je het product terug wil sturen. Dit kan bijvoorbeeld door ons een mail te sturen (info@printfabrique.nl). Vermeld hierbij duidelijk je ordernummer.

Retouradres

Print Fabrique
T.a.v. retouren / ordernummer
Gildeweg 19 c 4383NH 
VLISSINGEN

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je de betaling die je tot op dat moment hebt gedaan zo snel mogelijk weer terug. Dit zal niet later zijn dan 14 dagen nadat wij de melding hebben gekregen. Deze kosten zijn inclusief leverkosten, maar een uitzondering van andere extra kosten die je mogelijk gemaakt hebt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de order in eerste instantie ook hebt betaald, tenzij je specifiek anders vermeldt. Hier rekenen wij geen extra kosten voor. Wij mogen de terugbetaling wel uitstellen tot wij de producten hebben ontvangen, of tot wanneer wij bewijs hebben gezien dat de producten zijn teruggestuurd.

Heb je aangegeven dat je producten wil terugsturen? Verstuur deze producten dan ook zo snel mogelijk. Wanneer wij de producten later dan 14 dagen na de melding van terugsturen ontvangen, vervalt het recht op herroepen. Zorg dus dat je bewijs hebt dat je de producten op tijd hebt verzonden.

Maak je directe kosten voor het terugsturen van de producten? Deze zijn dan voor jouw rekening.

De track & trace-code werkt niet. Wanneer ontvang ik mijn order?

Is jouw order langer dan 48 uur geleden verzonden en werkt de track & trace-code nog niet? Stuur dan een mailtje naar info@printfabrique.nl. Wij zoeken uit wat er aan de hand is en lossen dit snel op met je!

Mijn levering is vertraagd. Wanneer ontvang ik mijn pakket?

De vertraging van je order kan verschillende oorzaken hebben. Je order kan bijvoorbeeld vertraging oplopen tijdens de productie of hij kan vertraagd raken bij de vervoeder.

Heb je een track en trace-code ontvangen op de dag voor de verwachte leverdatum en werkt de code niet? Dan is de vertraging opgelopen bij onze vervoerder in het sorteerproces. Werkt de track en trace na 48 uur nog steeds niet? Dan kan je even contact met ons opnemen, zodat wij een onderzoek kunnen starten.

Helaas kunnen wij als verzender geen gewenste levertijd aangeven bij onze vervoerders. De vervoerder bepaalt zelf welke route ze rijden en hangen daar geen tijdvak aan vast.

Wat moet ik doen als ik een defect/beschadigd product heb ontvangen?

Als je een beschadigd of defect product hebt ontvangen, raden wij aan om direct foto’s te maken van de beschadiging of het defect. Is de verpakking ook beschadigd? Maak ook hier een foto van. Via jouw account op de website kan je bij het product een klacht indienen. Voeg ook direct de foto’s hieraan toe. Wij nemen contact op om de klacht verder met je te bespreken.

Mijn bestelling voldoet niet aan mijn verwachtingen. Wat ik kan ik doen om dit op te lossen?

Wij raden aan contact op te nemen met ons wanneer jouw order niet is geleverd zoals je verwacht had. Wij zijn benieuwd jouw precieze verwachtingen en wat je nu hebt ontvangen. Wij gaan op zoek naar wat je wel verwacht hebt en kijken samen met jou naar een gepaste oplossing.

Ik moet foto’s uploaden voor mijn klacht. Waar kan dat?

Het is helaas nog niet mogelijk om foto’s te uploaden nadat een klacht is ingezet via de website. Krijg je een e-mail waarin we je om foto’s van de klacht vragen? Dan kun je reageren op de mail en je foto’s als bijlage toevoegen. Dan kunnen wij de foto’s verder verwerken en je klacht in behandeling nemen.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Je kan al je gegevens aanpassen in ‘Mijn account’ bij ‘Mijn gegevens’. Hier kan je contactgegevens en het mailadres waarmee je wilt inloggen aanpassen.

Wil je het factuur- of afleveradres aanpassen? Dan kan je dit doen via ‘Mijn adresboek’.

Hoe laat leveren jullie mijn pakket?

Een exact tijdstip kunnen we niet aangeven. In de track & trace geeft de bezorger een tijdvak aan waarin je het pakket kan verwachten.

DHL DHL levert elke werkdag tussen 8:00 en 18:00. DHL levert niet in het weekend.

PostNL PostNL levert van maandag tot en met zaterdag tussen 8:00 en 21:30. Bij bedrijven leveren zij doorgaans tussen 8:00 en 18:00.

Welke gegevens hebben jullie van mij?

De persoonlijke gegevens die wij hebben van een klant zijn: voornaam, achternaam, e-mailadres, geboortedatum (wanneer je deze ingevuld) en het telefoonnummer dat je invult tijdens de registratie.

Je gegevens zijn veilig bij ons. Zo betaal je bij PrintFabrique.nl via een beveiligde verbinding (SSL) en slaan we nooit je creditcardgegevens op.

Ook wij houden ons aan de nieuwe pivacywetgeving die mei 2018 van start gegaan is.

Hoe verwijder ik mijn account?

Stuur een mail vanuit het hoofdaccount wat je verwijderd wilt hebben naar info@printfabrique.nl.

Let op: de bestel-en betaalhistorie van dit account kan je hierna niet meer inzien.

Wat zijn jullie openingstijden?

Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 ’s ochtends tot 17:00 uur ’s middags.